Tetiba Nak Mengadu Kat Sini

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
dan
Peacee yawww











Fuhh. Lama menyepi. Buzy nyaaaaa semester ni weh. Ada je kerja yang menimbun. Dalam seminggu tuu kalau tak tidur sampai pagi, tak stay up sampai pagi tak sah lah. Rasa macam nak benti jap semester ni, nak sambung nanti. Nak lari pi holiday ke apa ke. Tapi tulah, nak taknak kena hadap jugak. Nak kerja pun, kerja susah nak cari dah sekarang. Semua subjek macam tu. Lecturer berlumba-lumba nak bagi student siapkan kerja. Tambah-tambah subjek Catia. Nauzubillah azab dia kemain seksa. Yelah subjek takda final exam kan, kena lah struggle sikit  buat projek. Hmm. Masalahnya orang tak suka dengan lecturer dia. Haahahahhaahaha.


Dah lah baru-baru ni, kena presentation depan dia. Presentation kali kedua. So kitorang satu group ni semua perempuan. Satu group lima orang. And normally, asal perempuan je, orang akan kaitkan dengan kerja yang kemas, kerja yang siap, rajin, buat awal waktu, semua lah kan. Tapi no, bukan dengan kitorang. Hahahahaa. Budak kelas aku semua pemalas ya rabb. Kalau sorang tak start buat, sampai ke malam last due date baru lah terhegeh-hegeh whatsapp dalam group tanya macam mana dengan kerja. Tu pun tanya kerja apa yang ada. Hahahhahaa. So bad.


Okay balik pada presentation tadi, memandangkan kerja kitorang tak lengkap, dia tanya lah sensorang apa yang dia nak and turn out nama aku dia tak sebut. Hahahahhaaahahaha. Serious weh. Aku tak kisah lah sebenarnya sebab kalau boleh memang taknak ada kaitan dengan dia pun. Cuma aku taknak terkesan pada marks. I mean kalau marks aku je takpe, ni tak, group marks. Sebab dia dah cakap,, kalau kerja yang berkumpulan ni dia still akan bagi markah berkumpulan not as individual. So bayangkan apa jadi kalau marks kumpulan aku rendah? Of course aku lah yang kena bertanggung jawab.


And budak rumah aku ada lah cakap, dia tu as lecturer, memang tak professional lah kalau campur adukkan masalah dia. Aku pun sebenarnya tak tahu lah apa masalah dia dengan aku. Aku cuma tak suka dia since semester dua lagi sebab hahahahhahaaa malu pulak nak cerita. Sebab benda kecik je. Aku yang over sebenarnya. Hahahahhaa. Sebabnya masa test, dia bebel kat aku kenapa tulis jawapan dekat kertas soalan, bukan kertas jawapan. Aku tengah senak perut masatu, dengan nak muntah nya, dia boleh bebel dekat aku macam mak nenek, memang kena lah. Haih. So start daripada tuu aku memang taknak jumpa dia dah. Dah lah couple dengan student jugak. Eeee. Hahahhahahahaha.


Okay abaikan cerita tadi. Mampus aku kalau dia tau pasal ni. Hiks. (cuak jugak aku beb). So, satu lagi benda aku nak mengadu is Kad Siswa. MANA KAD SISWA AKU?? MANA EMAIL AKU TAK SAMPAI SAMPAI LAGI NI HAA?? Hmmm. Kan dah ter-capslock on. Haih.


Penat lah tunggu email. Aku daftar kira awal jugak tau. Sampai tiga kali aku daftar. Kalau takda jugak nama aku dalam sistem, memang cari nahas do bank rakyat dengan aku. Dah lah call bank, banyak kali asyik kena reject je. Kalau dapat masuk pun, tak sudah-sudah pasang lagu suruh aku tunggu dengan sabar. Nak aku tunggu berapa lama lagi? Mujur lah free call. I mean, tak tolak kredit. Gigih lah jugak aku call banyak kali. Hmm.


Jelous tau dengan orang-orang yang dah dapat. Walaupun nilai tak banyak mana, setakat RM250 je, tapi sangat bernilai tau untuk student macam aku ni. Hehehe. Lagi satu, aku tengah survey external hard disk tau,( tu yang aku gigih join lazada punya contest, tapi unlucky pulak ), so aku ingat dapat Kad Siswa ni nanti boleh lah beli, tapi malangnya aku search dekat internet tempat-tempat yang terima kad ni, kedai barang elektronik tak termasuk pun. I mean cukup sekadar MPH, Mydin, KFC, dan lain-lain lagi (korang boleh refer kat internet lah hee). Anyone know kat mana murah kalau nak beli online? Dah try cari, hmm macam tak percaya pulak. Takut kena tipu. Kahkahkah.


So, bulan mac pun dah berlalu. Sekarang dah masuk bulan april. Dah terlambat kot aku nak ucap Aprilfool Day. Hahhahahaaa. Tapi tulah, aku harap bulan april ni membawa perubahan pada aku. Aku harap aku dah start diet. HAHAHAHAHAHAHA. Mimpi jieha. Jangan harap lah nak diet. Ohh btw, baru teringat.


Emm, to Lily, aku minta maaf tak dapat hadir on your big day. Aku tahu since kau tunang lagi kau mintak aku hadir, aku minta maaf sangat sangat lily. Aku taktahu macam mana nak hadap kau weh, taktau macam mana nak whatsapp, call semua. Hmmm. So sorry. Sorry sangat sangat lily T_T. Anyway, aku doakan kau berbahagia till jannah dengan suami dan anak-anak dan cucu cicit. Aku harap kau bersedia lah jalankan tanggungjawab as isteri kepada suami kau. Huhuhuhu. Why I'm crying. Isk iskk.. Okay Lily, aku mampu luah kat sini jelah. Isk iskk. Bai.










Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

16 comments

  1. hardisk nak cari yg murah susah and mungkin ada tp agak bimbang kot cepat rosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. mungkin ada yang murah tuu tapi tulah takut cepat rosak je. haih.

      Delete
  2. Hahaha dulu2 saya pun pernah rasa mcm kes gini dgn group kolej. Bila da part nak last date tuk hantar kerja, sanalah mula mengeluh sana sini. Whatsapp mcm mana itu ini, last2 dpt markah skit trus Tunding2 jari.. adeh hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaahahaa. kan tau takpe. masing-masing nak salahkan orang lain

      Delete
  3. Berjaya habiskan baca luahan hati awak ni haa... Kalau ada problem dengan lecturer, mohon selesaikan cepatlah. Papepun, kita nak tuntut ilmu ni biar berkat, baru lekat. InsyaAllah. Harapnya, cepatlah awak dapat perelokkan semula hubungan dengan lecturer tu. 😊
    Sibuk belajar tu biasalah. But still , try jugak curi masa untuk diri sendiri sesekali supaya tak stress sangat. Take care and all the best, okey! 🙆💕
    Untuk lily, tunggulah kot nanti dah free sikit boleh jumpa. 💐

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahhahahaa, makashih sudi baca luahan yang ntah hape ni. Hiks. itulah. and guess what, taktau macam mana, tetibe encik tu macam dah okay dengan jieha. agaknyaa dia baca kot post ni. Hahhahahhahaa

      Delete
  4. amboiii hihihi. teringat masa zaman echa masih di kolej dulu. group project ni kena satu hati baru blh siap awal. kalau tak mmg babai lah. semua jadi kerja last minit hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann. agaknya semua student memang macam tulah hahahaa

      Delete
  5. Samalah tak dapat juga ni kadsim ni. dahla brim pun xdpt. bengang je rasa . sobs

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadsim? pun boleh hiks. kan.. Lambat sangat laaaaah haihhh

      Delete
  6. Hard disk tersangatlah mahal and idk how I ended up owning one. At least senang semua letak dalam tu je and hard disk juga membantu ketika kebosanan di bumi Korea last year, dapat lah layan movie dekat tv sbb ada dua ketul member yg tak faham bahasa korea.

    I hope you will manage to find an affordable one for your own. 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! tau takpee. why so mahal huhuhu. thanksss yeahh =D

      Delete
  7. sabar dear.. my advice how bad is ur lecturer, he/she is still ur teacher.. kalau dia xprofessional, u must be professional.. :)

    ReplyDelete
  8. sabar ye dear.. ada btk lagi ragam org yg kita kena hadap.. how we react will determine either we can face it or not..

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D