My Current Favorite Song #2

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
dan
Peacee yawww






Ni kes takda idea dah lani tu pasal post. Hahahahahahaa. Tapi yelah, ni pun kira idea jugak lah kan mana nak tau kot hampa ada yang tak pernah dengaq atau pun aku saja lah nak kasi idea kat hampa suh dengaq. Eh pasaipa loghat utara mari ni. Okay abaikan. Kita straight to the point je lah kan. Malas nak ber-muqaddimah panjang-panjang. So let's check it out.


1. Linkin Park - Album One More Light

Haa, awal-awal aku dah bagi album terus kan. Hahahahaa. Well, baru-baru ni seperti yang ramai tahu, Chester Bennington, vokalis Linkin Park mati bunuh diri kan. Ramai yang sedih dengan pemergian dia termasuk lah aku sekali. Bayangkan, dari kecik kenal dia. Dan sebetulnya aku rasa bersalah gila bila kutuk album latest depa. Yelah, sebab lain dari sebelum ni. Tak macam album Linkin Park. Takda identiti Linkin Park tu sendiri. Tapi tulah, taktau pulak banyak sangat makna dalam album kalini. Dan banyak jugak hint-hint yang boleh kita dapat since Chester mati sebab depression. Hmm


So dalam album ni ada 10 lagu. Aku paling suka lagu Good Goodbye. Sebab lyrics dia fuhh, power gila. Actually aku suka semua lagu depa. Hahahaha. Cuma yelah memula tu takleh terima hakikat sikit lah. Hehehe. Kat bawah ni aku backlink kan sekali so korang boleh lah dengar dan hayati siap lirik depa. Hee




2. Sekumpulan Orang Gila ( SOG) -  Terbanglah

So aku first time dengar lagu ni bila naim daniel cover dekat instagram dia. Masa tu lagu ni memang tak keluar lagi, diorang just nyanyi kat UiTM under event apetah aku tak sure. Aku taktau tapi gigih aku cari. Hahahaa. So bila dah lama-lama aku terus lupa. Then last week masa aku layan youtube, keluar pulak lagu depa ni, apa lagi terus addicted balik lah. Dia punya music arrangement tu fuhh, memang piau javanese influence depa, meremang je dengar. Huhuhu. Tak caya try dengar.

 




3. Winner

Aku takleh nak list kan tajuk dia sebab ada empat lagu yang aku minat since comeback diorang bulan April tuhari. Hahhahaha. Keempat-empat lagu ni semua best. Duk terngiang-ngiang lagi dalam pale otak ni. Tak sangka Seungyoon terer produces lagu. Hahaha. Moh try dengar hee.




4. N.Flying - The Real

Aku suka lah lagu lagu N.Flying ni. Tapi sayang lah dorang ni tak femes sangat kat korea. Tapi haa, kat jepun diorang femes gila tau. Lagipun diorang debut kat jepun first then baru kat korea. Anyway, tak tahu kenapa company tambah vokalis satu lagi, padahal suara si seunghyub tu dah nais dah. Eh btw, aku rasa lagu the real ni macam iras-iras yonghwa pun ada. Taktau lah Yonghwa ada terbabit dalam pembikinan lagu ni ke tak. Macam CLC, lagu Hobgoblin dulu, kan sebijik macam lagu HyunA and turn out memang dia terlibat sekali produces lagu tu. Hahahaa.





5. iKon

Well, obvious lah kan. Hanbin-yahh~ . Kahkahkah. And suara Junhoe sangat tidak mengecewakan. Try lah dengar. Fuhh. Memang nais ah. Tapi sayang betul, orang korea tak boleh nak terima diorang punya taste music, eh aimin diorang punya genre music kalini. Comeback pun diorang tak menang pape. Kesian lahh. Hmm. And yup, diorang comeback dengan dua buah lagu iaitu :




6. BlackPink - As If It's Your Last

Well, obvious lah. Manada dah girl group korean idol yang aku minat selain blackpink ni. Tu pun nasib junior 2NE1, and under YG. Hahahahaha. Tapi tulah, tak sangka jugak diorang ni pun hebat je senanya. Cuma aku tak berapa nak suka sangat dengan si Jenny tu. Ntah lah. Hahahhaa. And yes, Lisa is my bias. Shooo cutee. Swag gila. kahkah




7. FT Island - Wind

Wahh. Tak sangka dah sepuluh tahun weh Ft Island ni ada dalam industri. Hahahaha. Haa, walaupun aku minat diorang tak sampai sepuluh tahun, tapi aku minat Honggi lebih dari umur aku sendiri tau. Kahkahkah over nau. Diorang ada remake balik lagu first diorang debut. Lagu Lovesick. Tapi macam emm ntah lah. Aku prefer lagi yang lama. Hahahahahaa. Ohh anyway, lagu wind memang best. Kalau dua lagu comeback sebelum ni diorang prefer genre rock, genre hat ganas sikit, tapi Wind ni lagu yang slow-slow sikit. Macam Lovesick. Still kekalkan kehusky-an suara Honggi. Huhuhu.



8. Dua Lipa - New Rules

Aku tak kenal sangat minah ni (ceyy macam dia kenal aku). Tapi tulah, since music video dia menarik perhatian aku, secara automatik nya lagu dia pun aku dah addicted. Hahahahaha.





9.  G-Dragon

Hahahahaa. Kamon. Hidup YG. Sorry lah. Aku dengan artis label YG ni memang tak dapat nak berpisah. Nais gila lagu-lagu diorang. Aku taktau kenapa. Memang lah hip-hop ni swag, cool. Eh ntah lah apa kaitan YG dengan aku sampai aku suka semua artis label depa. Hahahaha. Tapi GD ni takley ah. King Idol kot. Big Bang do. First idol. Bagi aku lah. Hahahhaa. So dah dengar lagu comeback GD? Aku suka semua tapi yang paling best Divina Commedia. Mokdod cakap lagu ni sama dengan ada lagu mat salleh. Ntah lah.




10. Floor 88 - Zalikha

Okay. For the last ni, actually aku takda lah minat sangat lagu Zalikha ni. Tapi aku suka part music gamelan dia tuu. Ntah lah, lately ni aku suka sangat dengan alat music gamelan tu. Teringin nak main. Teringin nak cuba ketuk. Hahahaha. Macam lagu SOG atas tu, memula tu pun macam ada music gamelan ni kan. So tulah, biashe-biashe je lagu zalikha ni senanya hahahaha. K gurau.







Okay tu jelah kot. Sorry lah sebab banyak lagu kpop kan. Lately ni aku fokus dengan lagu-lagu kpop. Dah jarang dengar lagu omputih sebab asyik sangat layan album linkin park. Hahahahhaa. Lagu melayu apetah lagi kan. Hahahhaha berlagak nau. Haihh. Lagu despacito asalnya lagu favorite tapi dah jadi lagu paling annoying dah. Mana tak nya, setiap saat lagu tuu je aku duk dengar mana-mana. Dah jemu. Dah muak. Kahkahkah. K tu jelah. Nanti sambung. Jangan lupa layan lagu-lagu ni.









Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

3 comments

  1. Ai suka lagu Zalikha tu.. boleh laa nak nyanyi-nyanyi time bosan-bosan.. tapi nama tukar nama orang lain.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. anis suka sangat dgr lovesick yang remake tu :D tak jemu dgr high note dia !

    ReplyDelete
  3. Pernah dengar lagu Zalikha tu je hahahhaha. Maybe sebab tak layan Korea kot.

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D