Done :)) New Me..! [Re-type]

assalamualaikum w.b.t..



fes-fes skali na mnx ampun dan maaf la yek if blog nih mmg ta besh.. jia jes na hiburkan aty jia jep.. and if spe2 yg bce blog nih.. trus2 la follow yep.. huuu.. (sempat na pomot.)..


Nampak sangat post yang di edit kan.?? haha.. Ohh btw, nih entri adalah post yang aku olah semula.. Aaa, tak paham.?? Abaikan jelah..
Actually post nih aku nak cerita macam mana mula mula nya aku mula nak cipta blog aku yang dimulai dengan cerita yang mula mula aku pikir nak tulis.?? *cam hare.. :))
Oke oke, kita mulakan sekarang la yek kalau takda ape ape hal..



Nama aku yang tertera dalam surat beranak ialah Nurul Najihah Binti Muhamad Nasir.. Aku nih dilahirkan oleh mak aku dan dibesarkan *memang besar.. oleh mak bapak aku atau dengan kata panggilan aku kat dorang ialah mama dan baba  yeahh..! Lepas tuh.. Aaa, hah, aku dilahirkan pada 18 Mac 1993...  Aku anak sulung*memang ada muka kakak misali aku nih. :))  Aku ada 3org adik beradik which is semua nya boys.. Yeahh, memang semuanya lelaki.. Yang lelaki sulung umur 16 tahun, yang kedua lak 12 tahun, dan yang bongsu berumur 8 tahun. Yang pasti semua nama adik2 aku ada Nazirul di awal pangkal namanya.. *jangan tanya aku nape nama aku takda Nazirul.. Kang aku tembak lelaju kan, tak pasal-pasal jek... :))


Parent aku lak kerja kakitangan kerajaan.. Dua dua kerja sebagai GURU.. hehe..*Anak cikgu woih aku nih.! Dah lama dah dorang berkidmat, sorang kat SK Mat Saman, sorang lagi kat SK KDSK..  Nak pencen tuh lama lagi laa kott. haha.. :))


Oke, enough story bout my life.. Continue next week.. Err, continue with blog stories.. Haha.. *giler broken BI aku.!!


Cane TER-Cipta nya blog nih ek.??
Okee, aku cerita sekarang.. Mula mula aku no hard feeling pun dengan blog nih. Bahkan aku taktau pe menatang BLOG nih hah.!! Setakat nak usha usha tuh apetah lagi la kann.?? Lepas tuh, bila aku start layan majalah Yezz!, and bila aku dah start mula nak Up, *biasalah, budak baru nak up kau.. Aku pun mula lah menelaah benda2 seangkatan nya.nih... So, aku jadi terpikat nak wujudkan blog http://www.jiabumface.blogspot.com nih.. Hah, mula mula aku jadi tekad nak wujudkan blog nih bila aku usha satu majalah, majalah Yezz! kot tak silap aku, dia paparkan story pasal blog KAK IRENE NADIA MARCELLO.. Kan.?? Korang pun kenal kan.. Dulu masa aku follow dia, dah ber-K K jugak la follower dia. Ramai tak ramai tuh.. Lepas dah wujudkan blog nih, Aku biarkan macam tuh jekk tak berhupdate.. hahah.. Aku start buat blog nih bulan May tak silap aku.. Tapi aku gigih g hupdate bulan 6. So, inilah entri first aku yang aku olah balik.! haha..




Macam mana terciptanya link jiabumface tu?
Okay. Masa tu bunkface tengah femes tau. Maksud bunkface kan, muka tebal. So disebabkan muka aku ni muka tebal as in "tebal", "thick", "tembab", makanya tercipta lah "bumface" tu. Kan lebih kurang je bunyi nya. Hahahahhahaa. Lagipun aku minat gila bunkface masatu. Bila aku pikir balik, okay not back lah "bumface" ni. Hahahahhaa. Jia pulak datang dari Jieha tapi ringkaskan konon untuk blog ni nak bahasakan "jia" lah. So jadilah "jiabumface". Hhahahhahaa


Bila dah lama lama aku biarr jek macam tuh, Tup tup, kawan aku si Alia tuh plak buat blog.. Aku tak pasti sama ada dia memang dah ada blog atau baru buat. Lupa :)).. Tapi tulah, sejak tau dia ada blog, pakat masing masing la cakap "u follow me, I follow u back." haha. Ada la jugak follower aku masa tuh.! Lepas tuh kira gigih gak la aku hupdate blog. Dalam sebulan ada la jugak 1 entri.. kan.? ahahha :)) Takda lah, disebabkan aku baru nak up, so, blog aku still serabai macam tuan dia gak. Hodoh semacam.! Rasa jeles doee bila bukak blog orang lain lagi lawoo, lagi gorjess dari blog kita.. Then, memang tak lah blog aku nak up segala, femes segala mcm blog si alia tuh.. haha.. So, nak dijadikan cerita, blog alia memang panas mcam pisang gorang kena jual ngan mak timah kat depan umah aku nih hah. Ada satu hari tuh, aku ajak alia datang umah aku semata mata nak suruh dia edit blog aku.! Siap suruh letak chatbox laa, gambar la, layout segala laa., ape ape jelah tuk mencantikkan blog.! ahha.. :)) Gomawo chinggu!


Then, bila dah lama lama tuh, aku mula laa nak hupdate segala.. Kebetulan aku dah abis SPM, so, banyak masa terluang yang aku ada sebelum aku mula kerja.. Hehehe.. Aku hupdate hupdate hupdate dan terus hupdate.. Tapi sumpah, macam Gam bila aku hupdate. haha..
Aku mula bangkit bila kawan kawan aku, kak limah and kak pong, and tak lupa jugak, my sister, kak zuryn, pun ada blog.! Jadi aku mula pikir, baik aku buat blog untuk cerita sume moment aku dengan orang yang aku sayang.. And Thats Why WUJUDNYA "FUNISTA LIFE" nih.!!


And thats the end. ~~ haha :))




DAA~


P/s : Aku olah balik entri lama.. Tah pape doe. :)) T_T

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D