Manhwa Review : Killing Stalking by Koogi (2016)

Assalamualaikum wbt,
Salam Sejahtera,
and
Peacee yaww =))





Kejap. Mental aku tengah breakdown ni. 

*********
*********
*********
*********
*********
*********
*********
*********
*********


So harini tetibe nak share pasal manhwa yang aku baca ni. Sangat-sangat fakap ye hahahahahaha. Ohh btw korang tahu tak manhwa tu apa? Manhwa ni macam manga jugak. Sejenis komik kartun. Tapi manga istilah untuk komik jepun, manhwa pulak untuk komik korea. Komik cina pun ada jugak istilah dia dipanggil manhua. Hahahhahahahaaha yeaa sama je bunyi dia macam manhwa korea, ejaan je lain. Kalau nak lebih kepastian, better korang google jelah. Aku pun tak reti nak eksplen lelebih. Hhahahahhahaa.


Title : Killing Stalking
Genre : Drama, Horror, Psychological, Mature
Author & Illustrator : Koogi




Okay, cane eh nak start. Hahahahahahaha. Tak boleh brain do manhwa aku baca ni. Kenapa lah aku gatai pi start baca. Hmmmmm murung tiga malam. Okaylah, aku tau pasal manhwa ni pun sebab aku selalu baca kat satu website ni, manhwa ni jadi Top Reader's. So, aku nak try baca tapi tak boleh sebab aku tak suka grafik lukisan untuk character dia tu. Macam selekeh je. Pastuu, since PKP, aku kan download tiktok, aku jumpa lah dua tiga account yang ada kaitan dengan Killing Stalking ni. So aku pun gigih lah baca baru-baru ni. And guess what, aku menyesal at the same time aku addicted. Bwahahaaahahahahahahahahahaa. 


Synopsis

The story follows Yoon Bum, a young, mentally ill man with a difficult past. After becoming infatuated with Oh Sangwoo, a peer from his time in the military who saved him from a rape attempt, he decides to enter Sangwoo's home while he is out of his house. Yoon Bum finds a bruised up woman in Sangwoo's basement and is then discovered by Sangwoo, who is revealed to be a serial killer. Sangwoo then breaks his legs and kidnaps him and despite Yoon Bum's previous love for him, Sangwoo puts Bum into a highly abusive and manipulative relationship. * Source : Wikipedia


Memang layak lah writer dia dapat Grand Prize Award untuk Lezhin Comic Contest. So basically cerita ni pasal Yoon Bum (yang dibawah seperti di poster) dan Sangwoo (yang berdiri seperti di poster). Ada 67 Chapter tak termasuk special chapter dan writer's note credit. Cerita ni publish online je kat website Lezhin, tapi aku tak baca pun kat sana sebab kena beli. Hahaahahaha. (Please support original content only). Btw, kalau korang nak baca, ada Trigger warning : Rape, abusive relationship, stockholm syndrome, Homosexuality.


Macam aku cakap, aku menyesal baca cerita ni sebab aku jadi too addicted untuk terus baca sampai habis. Aku suka sebenarnya cerita genre macam ni, sebab dia ada tunjuk pasal pembunuhan dan penyeksaan yang dilakukan. Dan setiap story tuu ada je plot twist dia. And of course ada jugak seks scene. Tapi bende baru jugak untuk aku ni sebab first time baca pasal hubungan antara dua orang yang menghidap masalah mental. Si Yoon Bum ni ada masalah dengan borderline personality disorder, si Sangwoo ni pulak jenis paranoid and character dia tu tersangatlah manipulative.


Tapi weh, tak sangka lah si Sungwoo ni macam tu. Aku kesian dengan Sungwoo ni. Mak dia psycho dia, bapak dia abuse dia pulak. Tapi aku yakin punca asal dia adalah dari mak dia sendiri. That is why dia simpan Yoon Bum tu. Yoon Bum pun satu hal, watak dia ni jenis quiet, shy, timid, susah nak social dengan orang, aaaaandd jenis cepat suka bila orang baik dengan dia. Pastu dia kena abuse pulak dengan pakcik dia. Senang cakap dedua ni kena mental abuse lah. They seriously need to see a psychiatrist wehh. They really need help.


Aku tak paham lah cane boleh ada jugak orang yang minat si sungwoo ni. Okay dia memang nampak gentleman, kalau aku pun boleh fall in love, tapi after all the keji works yang dia dah buat, seriously korang boleh minat dia lagi? Siapbads yang sanggup hulur ankle hahahahahahhahaaaha njir lah korang ni fans sungwoo. Sepanjang aku baca, memang mixed feeling gila. Walaupun aku tak pernah naik roller coaster, tapi tulah perasaan dia macam orang duk cakap hahahahhahaha. Aku siap tarik nafas dendalam bila nak read next story, sanggup take a silent moment after done baca every chapter. Okay lah mungkin ads yang over dalam cerita ni tapo kebanyakannya tak mustahil memang berlaku di kalangan orang yang jadi mangsa mental abuse ni. Haihh.


Terbebel panjang pulak. Korang kalau nak baca please tanggung risiko sendiri ye. Hahahahahahahahahaha. Tapi emmm betul lah, on a tenth thoughts, aku rasa kalau sungwoo ni act as normal person, tanpa perlu jadi pembunuh bersiri, aku akan fall in love teruk kot. Hahahahahaaha. Btw, aku bagi rating 8/10. Kbai.

















Till then, chow
DAA~



You Might Also Like

6 comments

  1. takut la nak baca killing stalking hahaha

    ReplyDelete
  2. i followed this manhwa since it was on the first season sampailah habis. i really love the artwork (handsome gila OMG hahaha) but tak suka sangat ending dia uwaa. it could have been better right? but he deserved that for what he did :(

    ReplyDelete
  3. Hai salam singgah..btw..sy bru tahu pasal manwha dan rase tertarik pulak nak tahu macamne komik korea ye..hehehe..macam best jer..

    ReplyDelete
  4. hai sis saja singgah,jom join giveaway saya https://rasyidahsheresimpleblog.blogspot.com/2020/12/giveaway-by-rasyidahsheresimpleblog.html

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D