End of 2018

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peace yawwwww =))



https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjlzpevNFUe8ZjTuOCWhL5YfvuoMuAFefet-PW9G7uVGizAwNIxDHfZyAaMzv58oTcH0r4h85Mb4M1qX0Ev64m4u_EUDE9xjTKhUmz-J1WyrgPosgmEPkMGwSA7w5SXmNySv_R0jnwyvZQ/s1600/2018-04-01-16-39-20.jpeg 





Wowwww. Dah masuk 2019 dah weh. Tahun depan 2020 dah. Tapi bebayang kereta terbang still tak nampak lagi. Hahahhahah. Dulu kemain masa wawasan 2020 siap kereta terbang. Hmm. Okay. Walaupun dah 23 hari masuk tahun 2019, aku still nak ucap SELAMAT TAHUN BARU gais. Semoga tabah dalam mengharungi dugaan dan cabaran untuk tahun ni. Keep moving on cause past is past.

And aku still nak recap apa yang terjadi sepanjang tahun 2018. Like usual, macam biasa, sama je tetiap tahun. Nothing special. But still, setiap yang terjadi tu ada hikmah dia. Eh tetibe. Maksud aku, kita kena lah hargai setiap apa jua yang terjadi dalam hidup kita walau sekecil zarah pun. Yedok. So, let's check it out.



1. Adik Ipar

Yup. I've got Adik Ipar. Perempuan. Yeayyyyy!! Hahahahahahahhahaa. Alhamdulilah, bulan september tuhari adik aku telah pun selamat di ijab kabulkan dengan kekasih pilihan hatinya. Hiks. Thank God, mama now dah ada geng. Sebelum ni anak dia semua anak lelaki, mana ada anak perempuan. Kahkahkahkah. Nanti aku cite selebihnyaa.



2. Gathering Beta 2/1 dan 1/3 of Beta Kohort 5

Bulan mac tuhari, dak kelas aku ada buat ala-ala picnic lah ke Gunung Berlumut. Mandi air terjun. So much fun lahh. First time pulak tu kan. And yang terakhir lah. Hahahahahaa. Selain tu jugak, kitorang ada buat berbuka puasa ramai-ramai kat Klebang. Itulah first and terakhir kitorang iftar sesama. Ahhh, cepat pulak tiga tahun setengah berlalu. Kahkahkahk.

Ohh yeahh, since kitorang dah masuk tahun akhir, dan memasuki last semester tuhari, kengkonon nak buat lah gathering akhir untuk tiga-tiga kelas, so plan buat ala-ala picnic jugak ke gunung berlumut. Itu plan asal lah, tapi sudahnya kena daki gunung ledang. Worst and best experience ever untuk aku. HAHAHAHAHAAHAAH. So much fun, so much exhausting. Fuhhh. Sumpah taknak hiking dah lepas ni. Ohh, dalam 80 orang, yang join just 25 orang je. Lebih kurang satu kelas je daripada tiga kelas that's why aku buat 1/3 of Beta. Hhaahahahaa. Tapi papepun, memang fun.



3. PSM!!!

Finallyyyyy! I'm so done with my PSM. With my final year project. Fuhh. Tak sangkaaaa boleh siaap wehh. Seriously! After some rebellion, got warning letter, got lecturer, my roomate, my classmate bebel-bebel at me, experiment tak buat, but alhamdulilah, I did it finally. Walaupun aku tak berapa nak bangga sebenarnya dengan PSM aku tuu, but yeah, janji dah siap. Tak kisah lah grade apa pun, janji lulus. Hahahahha. Definitely gonna write a post about this PSM thing. HAHAHAHAH.



4.  Muka Breakout??

Aku taktau lah nak cakap muka breakout ke apa tapi tulah, since aku tukar product, upgrade skincare ke yang lebih mahal sikit, terus teruk gila muka aku. hahaahahhaa. Danke. Kengkonon nak peloles before wedding adik, last-last penuh kesan jerawat kat muka. Nasib baik fortografer dah edit siap bagi peloles. Hmm. Sadis betul. Aku ada buat post pasal skincare tu, sila baca kat sini.



So far tu je kot yang aku mampu ingat. Dah tak ingat dah apa berlaku sepanjang setahun tuu. Macam-macam. Sedih gembira duka lara ketawa apa semua ada. CUMA KENAPA AKU TAK KURUS KURUS LAGI NIIIIII!!! Hahahahahahaha. Okaylah, walau apa pun yang terjadi sepanjang tahun 2018, past is past. Never looked back once it happen. Yelah, bak kata nikhun dalam lagu 2PM, everything happened for a reason. Haa gittew. Ada hikmah dia. Lambat atau cepat je. Baik positif, baik negatif, kita sendiri yang tentukan. Orait. Baiiiiii.






Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

4 comments

  1. tambah umur satu angka lagi XD

    ReplyDelete
  2. LOL kesian gila upgrade skincare pastu breakout. time wedding adik lagi. sobssss

    ReplyDelete
  3. Singgah jalan²blogwalking sini...selamat tahun baru ^_^

    ReplyDelete
  4. Aww too bad that you had a face breakout. Things didn't always go as planned. And congrats that you got a new family member, adik ipar :)

    May your February be better than your previous month :)

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D