Testing 1 2 3 ......

Assalamualaikum wbt
Salam sejahtera
And 
Peace yawww =))




Okay penaat aku 24 jam godek dashboard baru blog ni. Almaklumlah dah lama sangat tak bukak. Hahahahhahahaha akuuu baru tahu dashboard blog dah tukar baru. Tapi aku bukak kat phone je ni. Tak bukak kat PC or Laptop. So basically setelah explore kesemuanya ( I guess ) , I think I'm falling in love with the new look, new dashboard, BUT ....... haaa jeng jeng jeng ........ Bacalah cerita selanjutnya. Ahhahahahaahhahahahahahahhahahhahahahaha


So semalam aku saje lah teringat tetibe nak bukak blog melalui phone (sebab nak post entri pasal raya senanya) sebab aku tau kalau nak bukak melalui laptop, banyak bende pulak kena buat. Bwahahahahha and selalu akan distract mesti akan bukak bende lain dulu. Email lah, movie lah, gambar lah, then blog mesti terabai. Okay pastuuu semalam bila aku log in je, poofff terus dashboard aku dah sedia tukar wajah baru.


Memula aku ingat macam susah nak handle tau, macam dashboard lama tuu, nak kena zoom in zoom out bagai (sebab phone kecik), turn out it's sooo simple, sooooo friendly mobile, (bwahahhaha macam pelik je, betul ke ayat aku tu friendly mobile kahkahkah lantok situ) and sooooo goood. And it just take 24h je untuk aku godek semuaa. Actually can less than that tapi yelaaaah, akuuu buzy ada life. Bwaahhahaaaa. Okay meh aku tunjuk a few screenshot untuk versi mobile punya dashboard ni.











Untuk gambar yang pertama tuu, itu kira macam view dia lah bila korang masuk. Actually yang side bar tu kena click lah dia punya option tuu so akan keluar macam tu. Kalau click "post", akan keluar macam gambsr kedua tu. So akuu sukaa sebab dia jadi bar one by one tuu. Tapi kalau kecikkan sikit aku rasa lagi nais ah. So gambar ketiga tu contoh untuk statistik. Nais kan diaa jadi simple macam tu je. Akuu prefer yang macam ni lah dari yang lama. Aku tunjuk contoh yang ni jelah, basically sama je format diaa untuk semua option side bar tuu. Kalau untuk reading list pun sebijik format dia macam post list kita.


However, aaaa gittewww omputih, aku jadi eksaited lah nak menaip bilaa dah jadi dashboard baru ni haa. Okay ye tahu takde kaitan hahaahahhaahahaa. Haa pastuu aku try lah nak test entri baru, aku click lah simbol plus dalam bulatan oren kat penjuru tu macam dalam gambar kedua tu, unfortunately tak boleh edit. Dia jadi macam gambar bawah ni.





Aku taktau lah sebab phone aku je ke dia jadi macam ni. Hahahahjhaahhahaha. Memang kosong. Takleh edit takleh taip apa semua. Dekat option post pun takde untuk edit post. So tu jelah spoil untuk aku. Hahahahahhaha. Kelakaar lah takleh edit. Ke phone aku je eh yang macam ni? Bwahhahaah so nak taknak, aku kenaa tukar balik ke dashboard yang lama. Cane nak tukar? Ada caranyaaa.







Haahahahhaha korang boleh abaikan no yang tertera. Dah siap edit baru perasan salah letak no. Stupid jieha. Bwahhahaahha. Okaay kalau tengok gambo pertama tuu, koranh boleh tukar balik ke blog dashboard yang asal. Korang tekan je Revert Legacy Blogger tu. So dia akan tukar ke dashboard yang lama. Sebab tu aku boleh post entri ni. Haaaa. Kalau tak takda, tahun depan baru aku update kot. Kahkahkahkah!! Tapi don't worry, koramg can always go back to new blog. Korang tekan je macam dalam gambar kedua kat atas tuu, and taraaaaa back to new dashboard. Buat masa ni, akuu dah banyak kali lah revert and try new blog tuu. Takda apa lagi. Mybe depe tahu kot aku takleh nak taip pape kalau guna yang baru. Hahahahahahahahhaa.



So tu jelaaah aku nak bagitau. Bwahahahhahaha finally a not-so-proper entri from me. Bwahhahahahahahha tu pun sebab syok tengok dashboard baru, sekali takleh taip. Bwahhahahahhahahahahhahahha. Ohh btw abaikan lah dulu aku punya typo ke justify paragraph ke apa ke semuaa lah, nanti aku adjust balik bila bukak pakai laptotp, or PC office. Ehek. Sebab pakai phone ni susah sikit. Aku harap blog boleh update cepat lah. Or it just me? Aku guna phone oppo F1. Yeaah tahuu lamaa. But still can use it. Bwhahahaahahhahaah. Anyway please tell me bukan aku sorang je yang takleh taip guna dashboard blog baru. Hahaahahahahhahahahhahaa. Okay lah baiiiiiiiiii.








Till then, chow
DAA~

You Might Also Like

6 comments

  1. Have yet to try the new dashboard so tak boleh comment apa-apa. Tapi sebelum ni macam takde masalah je.

    ReplyDelete
  2. Tried this before and am still trying to get use to it. It's gonna take some time for sure.

    ReplyDelete
  3. SELAMAT HARI RAYA!!! menarikla :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Nadia suka sebenarnya new look blog ni hehe

    ReplyDelete
  5. Tqa suka interface baru Blogger cuma bila nak upload gambar dia asyik keluar error so kalau nak upload, kena revert to old interface.
    And since you brought up about the new blogger interface being mobile friendly, saja lah nak add post baru, mine work just fine sebab boleh edit apa semua. Takde masalah. Not sure sebab phone ke apa sebab Tqa guna iPhone 6s Plus dgn iPhone 11 Pro Max. Dua work just fine.

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D