Pesta Kopi KL 2021

 Assalamualaikum wbt,
Salam Sejahtera,
dan
Peace yaww =))




Hi, weekend baru ni sempatlah aku pi menyinggah Pesta Kopi KL 2021 yang berlangsung di Pasar Seni, KL pada 4 & 5 Disember 2021 yang lalu. Happy sangat sebab first time aku dapat join the party. Hahahahha. Tu pun kebetulan sebab aku pergi Nilai jenguk Husna, then sabtu tu after pergi Mitsui Outlet taktau nak kemana, tu yang terus ke Central Market.





And guess what, sebanyak 40 buah vendor/foodtruck/retailer dari seluruh Malaysia yang join kalini. Aku pun tak sure sebenarnya sebelum ni berapa, ni pun aku tengok instagram depe. Hahahahahaaha. Aku tau je pesta kopi ni ada, tapi tak pasti bila dan dekat mana. Bila Husna mengajak baru lah aku tau yang sebenornyaa hehehee.







Sepanjang 40 vendor tu, aku sempat merasa 3 jenis kopi je. Hahahahahaahaa. And memang tak sia-sia and tak membazir lah duit tuu sebabnya at the end, memang rasa kopi yang pehh bagi aku sangat reccomended untuk korang cuba try. Kalau ikut hati nak je beli semua tapi memandangkan kitorang sampai pun nak dekat pukul 5 dah, so kebanyakan vendor memang dah tutup kedai. Eh jap, ada yang tutup kedai, ada yang menunggu stok.


Fyi, pesta ni ada dua tapak sebenarnya, satu dalam Pasar Seni tu, satu lagi kat luar, kat Kasturi Walk. Kitorang macam dah agak sebenarnya ada dua tapak, tapi tulah tu taktau macam mana nak keluar tu sebabnya masa tengah que masuk Pasar Seni, ada nampak signboard Exit je kat tapak Kasturi Walk tu, so nak taknak kitorang pun keluar jelah ikut pintu kitorang masuk. Tapi seriusly ramaaai gilaaa orang ahahahahahha. Que masuk sampai ke parking ye. Sampai ke kedai area belakang. Tapi tak menunggu dengan lama pun. Laju je pergerakan que masuk tu.


Overall memang puas hati lah bagi aku untuk yang first timer pergi. And also as a coffee lover. Hahahhahaa. Oh btw, for a non-coffee lover pun boleh pergi macam Alia, tapi tulah tak banyak lah choice yang ada since kitorang sampai pun dah lambat. Hahahahahhahaa. Tapi korang boleh je cuba matcha, chocolate and juice. Still ada. Ohh aku bgitau siap-siap lah untuk next year punya event. Kahkahkahkahaa.


Okay lah bai, do enjoy the pictures and the rates kesedapan for the coffee yang aku beli hehehehehe.



KOPI SAIGON
Signature : Kopi Saigon
Rate : 10/10


KOPI DUA DARJAT
Signature : Kopi Warisan
Rate : 8/10


INDAH KAWPEY

Signature : Honey Latte Coffee
Rate : 7/10



This is us. Husna, Jieha (me), Alia. Seems Alia tak suka ye bergambar as a coffee lover. Kahkahkahkah K tak tak gurau je. Dah aaa merepek bai.
















Till Then, Chow
DAA~

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D