Wey, Pulau tuh..

Holla Peeps..!!!!!!!!!!

Wah.., tittle tittle.??? Mcm nak gempak, tp tak gempak langsung. hahaha,.. Oke, meh sini duk nan aku ramai ramai, kita wat satu korum dengar cte aku oke.. haha.. JOm.!!!!!!!!


Once upon a time, ada sorang puteri.. *ceh, hape daa.. cte ape ntah. haha..  Orait, ekcely aku nak citer yang dah berlaku bape saat, bape minit, bape jam, bape ari dan bape minggu yang lalu..
Ari tuh,*dengan nada gedik* aku pergi Pulau Pangkor you.. Best...sangat sangat you.. Macam macam pengalaman I dapat you.. Rugi you tak ikut, you.. hahaha..
Eyuww.! peliss laaa. gedik semaacam laahh..!!!!!!! haha.. Sumpa itu bukan aku you.. hey hey, bukan aku oke.! haha.. tp betula laa, aku pergi pangkor sekali dengan Fathin Bamir and Husna Hosni.. Fathin korang kenal kann.! Husna maybe korang jarang kenal, eh, korang tak kenal pun rasanyer. Aku tak pernah mention pun nama dia dalam blog ini kan kan kan.!! Cuba korang try flashback balik, try usha balik entry entry aku yang lepas lepas yang dah berhabuk busuk masam tuh.!! Hah, dah sah sah takda kan kan.!! haha..


Oke, Husna nih ekcely mmber aku sama2 kencing lam seluar dulu.. Eh eh, bukan, bukan aku, husna jep yg kencing seluar, aku tak.. Aku budak baik kan kan.! hahah.. tTak lah, husna pun budak baik.. Dia pun ta kencing selua laa. haha...
Kitorang start rapat bila masuk nyer tingkatan 1..
Oke, berbalik cter pangkor tadi, sembang kencang laa cadang nyer nak pergi tunggu kat jeti pukul 7.30 pagi.! Tp tulah janji janji org melayu. Mesti lambat sejam.. haha.. Sudah nyer pukul 8.30pg baru sampai. Mula tuh nak ambil trip pukul 8 laa konon konon nyer. haha. Last last pukul 9.



Dah laa yg pergi nih semua jenis tak pernah pergi dengan kengkawan.Means kalau pergi pangkor tuh, just tahu nak naik bot dan turun bot. Semua nyer mak bapak or maybe someone else yang siapkan, macam beli tiket, nak turun kat mane.. Oke, beli tiket tuh tipulaa kitorang tak tahu kan. Pandai pandai laa nak hidup kan.!! Tp sumpa, nih kes lawak jugak laa.. Dah sedap2 naik bot tuh kan, laju jep bot tuh, tiba tiba ada tanda tanda macm nak berenti. Then, ape lagi, 2org mmber tuh semangt membuak buak laa nak turun. Last last sudahnya, ada sorang pak cik tuh tegur,

Nih antara dialog antara fathin ngan pak cik tuh. Masa tuh aku menten belakang sekali. Nih time kitorang nak siap sedia turun dari bot. Posisi nyer, Fatin nak kluar dulu diiringi Husna, baru aku..

P.cik : Hati-hati dik, kang jatuh pulak.!
Fathin : oke. oke.!!
P.cik : Adik nak kemana.? Pulau pangkor ke.??
Fathin : Yelah, takan ke Pulau Tioman..
P.cik : Eh, adik dah salah jeti nih... Nih jeti ke Sungai Pinang. Jeti pangkor lmbat lagi. Depan lagi nuh.!!
Fathin : oh yeke p.cik.! salah laa nih yep..!! haha..


Oke, di atas tuh ada sdikit metafora metafora hiperbola yang ditokok tambah.. Yelah, aku mne ingat sgt dialog nyer, plus, aku tak dgr pun, aku kan Duk BELAKANG..!! hahaa.. mne dgar ape2..


Masa tuh malu gila U know.. Seb bek laa aku kat belakang. Takda laa malu sgt ngan pak cik tuh.! haha.. Patut laa buruk benor jeti tuh.! Rupanyer jlan ke kpg jep.! hahahaha.. Oke, pas incident tuh, amek iktibar, pasnih jgn nak follow jep. amek taw siket2 pasal jalan yg kita akan tempuhi.. biasakan diri anda dgn sesuatu tmpat hokeh.! hah.?? cm plik jep. lantak kan. hahha.. Dah sampai ke jeti tuh, mula laah raa riak siket kan. haha.. Wah, mcm tak percye da smpai pangkor.!! Nak nak pulak kitorang pergi masa ari cuti. Masa maulud Nabi lak tuh.! haha.. Yeah, septutnyer kita kena berarak kan, tapi kitorang berarak kat pangkor la. hahah.. Oke, tipu.! tak berarak pong.!!



Eh, tapi tapi.. kalau korang korang nak tahu.,, Nak jimat punyer pasal. kitorang sanggup ambil risiko dengan memilih untuk BERJALAN KAKI dari JETI ke PANTAI PASIR BOGAK.!! pergh.. adalah dalam 10km kot.. Jauh kot.. Boleh laa jgak ilang lemak2 terkumpul yg ada kat aku nih.. hahaha... Orait, dah sampai pantai tuh kan,



Wahhh.!!! hilang sumer penat berjln tadi.. Jernih betul hokeh pantai nyer..!! Eh, means laut dia. jernih woo.! pantai nyer pun tak bersepah mcam kat Teluk Batik tuh.! hahaha.. Jalan jalan jalan jalan jalan lagi, sbb nak cari bilik air nak tuka baju tuk mndi nih, tup tup. kunci.! hadoi.! Yg ada cumalah surau.! Kat situh pun jadi laa. haha.. Then, kitorang pun sonok sonok laa.. Sampai nak pukul 5 baru kitorang balik naik van sewa.! Sumpa penat, ta larat nak jalan kaki dah.! hahah.. Nak dekat pukul 7mlm gak laa smpai umah. hehe.. Even penat, sampai naik sengal sengal badan kitorang nih hah, tapi siyes, Penat Best Syial.!! hahah.. Precious moment oke.! haha.. Ekcekly byk lagi happen kat pgkor tuh, tp taley nak cte la.. Memalukan siket.! hahah...





P/s : kalau korang nak taw, masa kitorg tgah jalan kaki tuh, ada satu kreta nih, tekan hon kat kitorg, Tp tape, kitorg tak kisah.. Yg kitorg kisah nyer, ley lak dy tekan hon masa dy dah patah blik tuh smbil gelak gelak.! korg agk ape mknenyer.?? msti nak perli kitrg jln kaki kan kan.?? huh.! saba jelaa..





DAAA~

You Might Also Like

4 comments

  1. BHAHAHAHAH. title ingt kan nk cite pulau hantu ke mende .. ni cite pasal korg menjoren... -.-''

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHHA... ngeng laa ko azwan.! :D

    ReplyDelete
  3. pix yg last skali tUu , i admire kat ur handbeg laa jia ! hahahahaaa

    ReplyDelete
  4. ak da ckp abaikan pic yg last skali an.?? haha..
    owh really.?? trimas yep. sila lah ke tesco untuk membelinyer. haha

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D