Beta 2/1 ke Hutan Lipur Gunung Belumut

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peacee yawww







Haa, update lagi. Alang-alang depan lappy kan, plan asal nak buat PSM tapi tulah, kita hanya mampu merancang. Hahahaha. So ni nak cite sikit pasal trip budak kelas tuhari. Kitorang plan dari semester lepas lagi, ai mean, budak laki yang plan, tapi tak dapat sambutan. So masa cuti tga bulan tuhari, miji whatsapp dalam group tanya. Asalnya ramai yang tak bekerjasama sebab yelah, mood tengah cuti kan. Malas nak pikir apa. Hahahahaa. Pastu membe siap merajuk apa semua, baru lah on siap tubuhkan group baru untuk sape yang join.


Biasalah kan, mana ada plan yang perfect. Dua hari sebelum pergi, siap gaduh manja merajuk bagai. Hahahhaa. Sumpah kelakar. Sampai macam tu sekali nak berjaya kan plan ni. Hahahhaa. Biasalah salah paham sikit, masalah kereta lah, harga bayaran mahal lah, semua lah. Tapi at the end, semua bersetuju. Huhuhu. So yang pergi semua total 21 orang. Hiks. Yang perempuan semua pergi. Supportive kan budak perempuan kelas aku. Hahahaha.


So, janji melayu, dalam group beriye suruh gerak pukul tujuh pagi sebab gerak awal, sampai awal, boleh mandi lama. Kononnyaa lah. Lagipun perjalanan makan masa tiga jam. Tapi hmm kalau melayu tu melayu jugak, gerak dari ayer keroh pukul sembilan pagi. Sebab ada satu kereta sangkut, tak lepas nak sewa. Tak cukup dengan tu, bila dah gerak, patotnya kitorang kena pergi Johor lah kan, tapi boleh pulak ada satu kereta ni terlepas pi masuk Kuala Lumpur. Hahahahaha. Sumpah kelakar weh. Aduhh. Membe mabuk ketum kot. Mementang lah dalam kereta tu dia sorang je lelaki. Hahahahahaha.


And setelah tiga jam perjalanan, sampai jugak lah kitorang kat Hutan Lipur Gunung Belumut. Sejujurnya aku first time sampai situ. Dan lagi menyeronokkan sebab datang dengan kawan-kawan kan. Tapi sayang, kejap gila mandi sebab kitorang sampai pun nak dekat pukul satu. Nak cari port mandi lagi, nak bakar ayam lagi. So semua jadi lambat. Salahkan geng bukit katil sebab lambat sampai. Aku pergi kelas pun tak segigih itu bangun pukul enam pagi yang konon-konon nak gerak pukul tujuh pagi tu. Hahahahahha.


Bagi aku, not bad lah untuk berkelah apa semua. Cuma tak banyak port nak mandi. Dan satu lagi perjalanan ke tempat ni memang dalam. Tempat ni dalam felda tak silap. So sebelum nak sampai tu, memang korang akan lalu lah kawasan perumahan orang felda. Jenis kawasan kampung, rumah besar hahahahaah. Kalau suruh aku rate tempat ni, aku bagi 7/10.


Mana lagi tiga tu? Sebab first, tempat ni tutup awal. Sebelum pukul 4.30 petang korang dah kena naik. Dua, sungai dia banyak gilaa daun dan BATU. Geli dan sakit syal kaki aku sampai luka. Hahahahha. Maybe sebab aku gemuk lah kot. And lastly sebab bilik air dia sekali dengan jamban. Bayangkan shower atas, bawah tu lubang jamban. Hahahahhahaa. Tapi overall nais je. Kalau nak repeat boleh je. Huhuhu.


And aku malas nak tempek gambar. Aku ada buat video. Saja lah suka suka. Tak lah hebat mana pun nak edit boleh lah untuk mengimbau kenangan. Hiks. So, lets enjoy. Hahahaha.












Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D