The Rose - Korean Band

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peacee yaww =))



Dari Kiri : Jaehyeong, Woosung, Dojoon, Hajoon




Kenapa ye aku baru kenal band ni hahahahhahaha. Dah hiatus dah pun band ni haihh. Selalu macam ni tau. Selalu sangat lambat tahu or lambat kenal sesebuah band atau memana kumpulan idol yang talent-nya memang bagus. Hahahahaha. Mana tak nya, aku ni kan jenis susah sikit nak open untuk bende-bende baru. Jenis lebih selesa in comfort zone omputeh cakap. Jenis setia lah kengkonon nya taknak kenal bende baru. Haaaa gittewww. Hahahhahaha.


So macam mana kenal? Sebabkan tuhari aku kena stay up sat kat office ada urgent job, then aku pasang lah playlist lagu korea kat youtube pakai speaker. Kira macam random playlist lah. Tetibe masa aku tengah khusyuk buat kerja, lagu Sorry diorang keluar. Bila dengar je icha boerim nan tonigt yada yada aku taktau lirik hahaha, auto aku terus tengok youtube. Padahal sebelum tu aku tak ingat pun lagu apa aku dengar sebab tengah khusyuk buat kerja kan. Gitteww. HAHAHHHHAHA. Then masa tu lah aku baru tauu, wow, not bad jugak lagu The Rose ni.


Actually aku sukaa suara si Woosung ni haa. Main vocalist diorang. Dia macam husky ke macm mana ntah. Aku pun tak reti nak sebut sebab aku bukan ahli muzik, bukan pakar musician tapi aku sukaaa suara dia, tone dia, flow nyanyian dia tuu. Aaaaarghh taktau aaa nak explain macam mana. Hahahahahahaha. Yang penting best.


The Rose ni ada 4 ahli terdiri daripada Jaehyeong (Bassist), Woosung (Lead Vocal), Dojoon (Guitarist) and lastly Hajoon (Drumer). Depe ni tak silap bawah agency J&Star Company. Debut dengan lagu Sorry pada 3 August 2017. Pastu ntah macam mana, after beberapa tahun, diorang jadi independent group sebab terminate contract and ada lah sikit salah paham. So tu sebab diorang hiatus sekarang. (nyesal kenal lambat).


Biasalah every Kpop Band atau Kpop Idol kan mesti ada nama fandom kan. So aku ni automatic jadi "BLACK ROSE" ye. Selain PRIMADONNA, STAY, aku officially BLACK ROSE ye. AHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA okay baiiiiiii.


So korang boleh lah dengar lagu depe ni kat youtube atau mana-mana platform lah. Dengarkan jugak lagu depe cover. Aku suka gila lagu ILYSB by LANY. Sedap gilaaaa wehhh. Selain tu lagu The Script - Breakeven pun best. Lagu Yellow - Coldplay pun best ilerrr. Pokok nyaaa dengaaar semuaa nya lah hahahahahahahahaha okaaay baiiii. Btw, music influence diorang macam Coldplay, The Script and Maroon 5.  So sape sape yang minat band ni confirm boleh layan lagu depe ni. huhuhuuuhu okay baiiii agaain. Happy listening peeps!!





















Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

1 comments

  1. First time ni kenal kpop band ni. Selalu yang dikenali ramai tu je kenal hahaha. Sebab duk dengar lagu diorang je manjang.

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D