Fenomena K-Pop ..!


Salam..
Hai readers..

Rata rata mesti dah tau kan fenomena K-pop yang melanda negara kita nih.. yeea, aku tau entri aku yang dah lapukk.. Tapi tak kisah laa kan.. Kalau tanya sengsorang kat luar sana tuh mesti sangkut punya laa artis pujaan diorang dari korea tuhh.! Paling paling kurang punn atleast seorang.! Tuh belum lagii yang dah memang suree suree gilaa fanatik tahap gaban.! Kalau boleh semua artis korea dia nak sapu.! hahaha ;))


Oke, Tipulahh kalau aku  kata aku tak minat K-pop K-pop nih... Bahkan kat facebook aku pun siap ada satu group khas untuk belajar hangul.. 
*hangul <--- bahasa korea dlam romanji..
Bukan tuh saja, malah ada jugak group yang aku join hanya semata mata untuk berkongsi atau bincang pasal info atau segalanya lahh berkaitan artis2 korea ni.. Dan FYI, group tuh memang private untuk kami bertiga jekk. hahah.. Tapi yang pasti bukan aku la admin.! hahaha ;))


Actually entri kali nih aku just nak share kenapa perlu  budak budak kita or dengan lebih tepat budak budak negara kita , negara Malaysia, perlu ikuti, contohi, budayai, dan warnai muzik malaysia dengan pengaruh K-pop nih.?? Serious aku tak paham kenapa.! A question mark... Sedangkan Malaysia bolehh maju ape dengan style muzik tersendiri.. Kita ada muzik klasik, muzik indie, rock kapak, rock jiwang dan macam macam laah.. aku nak komen lebihh punn aku bukann nya TERROR ;))
Tapi kenapa ada jugak yang nak ikut segala bagai K-pop nih.?? Kalau ye punn, jangan laa tiru sebijik bijik kan.?? hahaha ;))


Sekarang kan dah banyak kumpulan k-pop nih wujud kat Malaysia, eh, ala ala K-pop.. bukan kumpulan K-pop yekk..
Macam gula-gula, forteen, Max 247 yang dulu nya dikenali sebagai 2:47, V.I.P dan sebagainya.. Tapi kan, aku ley terima lagi laa V.I.P nih sebab ape, kalau perhatikan dari dulu lagi, dorang menari memang style macam tuhh.. Ekceli maksud aku bukan diorang, tetapi Adam.. hahahah ;))  Tapi serious weyh, Adam memang dah lama kan menari mcam tuhh.. Erk, terpulang laa pada pandangan masing2.. And tak, aku boleh tiba2 nak buat entri nih sebab aku ada terbaca satu entri dari blog mana aku tak pasti sebab aku main bukak jekk, kat situhh aku terbaca pasal kumpulan Max 247.. Yang aku tergerak nak baca tuh sebab anggota nya terdiri dari lelaki kesemuanya. hahaha.. Kalau entri Gula-gula tuh memang tak lahh aku nak baca kann.?? haha
jangan nak kata aku gedik sebab memang normal lahh kann.?? ahaha ;))



Aku baca la kan, baca punya baca, last2 jumpa satu gambar, iaitu pengakuan dorang setelah dikecam hebat oleh peminat peminat tegar dunia K-pop nih.! hahaha Nak tengok.?? Jap erhh..
Dah lama dah pengakuan nih, aku jekk yang baru baca.. Tapi dalam tahun nih jugak pengakuan dorang


So, aku pun gelak guling guling laa.. haha.. Sian kan.. Tape, janji dorang berusaha jugak nak berubah.. Then aku terus lak search kat facebook, jumpa la jugak beberapa keping gambar untuk korang tatap..


**hahaha.. bapak ramaii kann.?? Super junior pun dah tinggal 10 orang je ahli anggotanya.! haha


Papepunn, aku tak kisahh laa ngan dorang nih.! Just mula2 aku tengok gambar2 dorang, dalam pale otak aku terlintas

"straight ke dorang semua nih"

Bayangkan aku pikir mcam tuh..hahah.. Maksud aku kat situhh dorang nih dah nampak macam gayy kott.. Sorii to sayy laa brader brader dan sister sister.. Aku tau style dorang nak ke arah korean look, tapi nak buat mcam mana, itu yang terlintas di pale otak aku.! ahahha.. And now, aku nak korang tgok lak persembhan dorang kat mana tahh, tengok la DISINI.. Tapi komen aku lagi pasal dorang nih, bila aku tengok, rasa macam tak cukup hebat lagi laa nak tiru K-pop K-pop nih.!! Menari pun cam... tah ahh, aku pun mcam tada feeling tengok dorang menari.. koreografi tuh ada, tapi haish.! Banyak banyak kan practice yekk.. Lagu plak boley la diterima..


Okelahh.. sori laahh pada mana mana yang tak puas hati tuh ekk.. Aku minta maaf. Aku pun bukan perfect sangat.. Aku pun bukan nya pndai sangat. kann.?? Papepun, aku wish gudluckk jelaa katt mana kumpulan yang nak berjayaa tuhh.!



DAAA~



P/s : Artis korea pun sebelum nak debut, dorang ada latihan kott.. Jadi trainee sampai ada yang bertahun =.='



You Might Also Like

5 comments

  1. aku BENCI diorang neyh .. sorry to say laa brader brader n sister sister .. =P

    ReplyDelete
  2. same ngan ak....BENCI giler...mcm tah ape2 jer...

    ReplyDelete
  3. eee..yucks kalo org (x kira dr negara mne pom) mhu tiru k-pop style.

    korea cara korea, malaysia cre mlysia, stiap ngara ade style msing2 kan, kan kan???

    btw, yeapp sy sgt mnt chansung, kalo ada chance dpt jmpe sgt lah sy mhu. muahahaha~ <3

    ReplyDelete
  4. Jap kenapa sekarang ni super junior da tinggal 10?

    ReplyDelete
  5. alia azmi --> haha. semngat nya kau.!!

    wafie --> Lekk laa. haha. aku pun tak suka sangatt..

    ZHIRA --> yeah2, betul tuhh.! and saya punn minat chansung gak.! tapi tak de la fanatik sangat.. saya lebih minat hongki lagi.! hehe ;DD

    supergirl --> tah la, dgar cte kangin, hankyung dan sorang lagi tak ingat la nama dia, dorang bertiga dah keluar dari super junior.. tinggal siwon,kyuhyun,eunhyuk,heechul, ryeowok, shindong, leeteuk, sungmin, yesung, and daehee ;))

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D