My Current Favorite Song #4

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera,
dan
Peace yawwww =)) 



Yawww, jieha update lagi. Sebenarnya kan aku pun baru terjebak sebab tu aku rasa aku patot share kat sini. Supaya aku boleh belek belek balik bila aku boring. Well tu tujuan sebenar blog ni pun, untuk aku baca je. Hahahhahahahaahahhaha. Tapi at the same time nak orang tahu. Yihh. Okay bai.


So, ada few lagu yang tengah melekat dekat pale otak aku sekarang ni. Bwahhahhaaa. Actually dah lama dah tapi aku pikir why not update je dalam  blog kan sebab .......... why not. Hahahhahahaa. Lagu -lagu ni pun aku tahu sebab baca manhwa. Kahkahkah. Manhwa apa aku rasa biar korang jelah teka sendiri. Hiks. So let's cekidout.


1) Killing Me Softly by Roberta Flack

Or should I call Sangwoo's anthem? Hahahahhahaa. Sape yang pernah baca killing stalking mesti akan head over heels dengan lagu ni. Hahhahahaa. Sape yang tak baca lagi boleh give it try. Baca lah manhwa ni. Best dan mindblown. Kah!. Boleh baca review aku pasal ni Killing Stalking.

Actually lagu ni ada banyak version. Cuma aku paling suka version ni lah sebab guna "His Song". Hahahhahaahaha. Perry Como, Frank Sinatra and The Fugees antara yang aku layan.





2) Autumn Leaves by Eric Clapton

Okay starting lagu ni lah aku suka dalam satu manhwa ni. And aku tabik lah penulis dan pelukis manhwa ni sebab memang dia buat research sungguh-sungguh pasal music jazz ni. Sampai aku boleh tahu lah muzik jazz ni sebenarnya best gila. Kah! Ohh, yang ni pun banyak version jugak. Untuk yang ada vocal, aku suka Eric Clapton punya version. Tapi kalau instrmental, Chet Baker punya version best.





3) Nature Boy by Nat King Cole

Ni pun best. Tak sangka dia yang nyanyi lagu L.O.V.E tuu. Alaaaa yang L is for the way you look at me, O is for only one I see yada yada yada hahahahhahaa menyanyi pulak kat sini puihhh.




4) From This Moment On by Ella Fitzgerald

Nothing much. Just suka chapter ni masa lagu ni diperkenalkan bwahahahahahah. 





5) In a Sentimental Mood by Art Tatum





6) I'm A Fool to Want You by Frank Sinatra





7) Song for My Father by Horace Silver

8) Summertime by Chet Baker

9) I've Never Been In Love Before by Chet Baker

10) Dream A Little Dream of Me by Nat King Cole



So tu antara lagu yang aku tengah dengar lah untuk komik yang aku baca tu. Hahahahhaaa. Banyak lagi list dia tapi malas aaa nak share pepanjang. Empat lagu yang last tu pun aku malas nak sertakan video. Hahahahahhahaa. Well, melayu dan malas kan saling berkait rapat ehek.


Bonus Track. Tibeeeee..

11) Hopelessly Devoted to You by Grease




Jadah bonus track dia. Hahahaaahaa. Actually lagu yang ke-sebelas tuuu sebab tiktok. Dah selalu sangat dengar kat tiktok, auto melekat terus lagu tuuu. Kahkahkah!! But nowww yada yada yada since you pushed my love asideeee yada yada yada aku tak ingat lirik aahhahahahaa. So tu jelah yang aku nak share harini. Hahahahahaa. So what's your favorite?













Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D